Rozcvička a protažení. Jak na to správně?

Důkladné zahřátí v podobě rozcvičky před tréninkem a závěrečné protažení by mělo být nedílnou součástí každého tréninku. Přesto na to drtivá většina lidí zapomíná nebo tomu vůbec nevěnuje pozornost. Troufám si tvrdit, že bychom těmto dvou částem měli dávat stejnou důležitost jako samotné fyzické zátěži. Hned vám vysvětlím proč.

Rozcvička

flvbn83i8slthtq-mediumZačněme rozcvičkou. Většina lidí má zafixovanou představu, že před cvičením by se měli staticky protahovat ve formě různého natahování svalů. Opak je pravdou. Protahování před samotným zahřátím svalů určitě nedoporučuji. Je to z toho důvodu, že tělo je vždy potřebné uvést do určité provozní teploty, kdy je sval schopen zvětšit svou pružnost a máme rozprouděnou krev. Pokud bychom sval protahovali bez zahřátí mohou vznikat různé mikroprasklinky ve svalových vláknech a pokud se to děje opakovaně, později to může vést ke zranění, například ve formě natažení svalu.

Proto doporučuji nejdříve uvést tělo do provozní teploty (např. krátkým během, skákáním panáka neboli jumping jacks, skákáním přes švihadlo, různými poskoky atd.). Následně rozpohybovat všechny klouby v těle. To znamená např. kroužení hlavou, kroužení rameny, zápěstími…). Vždy rozpohybujte celé tělo, i kdyby jste danou svalovou partii necvičili – berte tělo jako jednotku. Poté si udělejte pár základních cviků – kliky, dřepy, sedlehy a až poté se vrhněte na cvičení. NIKDY SE STATICKY NEPROTAHUJTE PŘED ZAČÁTKEM CVIČENÍ!

Závěrečné protažení

Teprve ve chvíli, kdy trénink končíte a svaly jsou již na maximum zahřáté, tak doporučuji se důkladně protáhnout. Tady přichází čas na, již zmiňované, natahování svalů. Závěrečné protažení nikdy nevynechávejte. Za prvé slouží k lepší regeneraci svalstva – tzn. druhý den vás to tolik nebude bolet a za druhé pamatujte, že cvičení vaše svaly zkracuje a důkladným protažením tak stále zlepšujete svou flexibilitu, což je nedílná součást zdravého těla. Na protažení doporučuji například tzv. Suzuki strečink.

Jak se i technicky správně rozcvičovat a protahovat se můžete naučit na mých osobních trénincích nebo ve vašem tréninkovém plánu, který vám mohu vypracovat.

OBJEDNAT SE NA OSOBNÍ TRÉNINK

25354164_1960590750859077_5911926271271583696_n

Rudolf Novák

Pomáhám lidem zlepšit jejich život ve třech hlavních oblastech - tělo, mysl, duch. Nastavím ti zdravý jídelníček, budu tě trénovat, motivovat a pomohu ti dosáhnout tvých cílů.

Více o mně najdeš ZDE.

Získej svůj zdravý jídelníček nebo osobní trénink.

Komentáře
  • RUDOLF NOVÁK
    Chceš zhubnout? Chceš nalézt svůj životní cíl? Něco se s tím dá udělat. Pomůžu ti k lepšímu životu. Objednej se na mé online kurzy ZDE.
  • ZÍSKEJ E-BOOK ZDARMA

  • Kategorie
  • KURZ NA NALEZENÍ CÍLE
  • KURZ FIT BODY