5 důvodů proč shybovat

30.10. 2020Rudolf Novák

Shyb nebo-li přítah na hrazdě je velmi oblíbený cvik, především v posilování vlastní váhou. Jedná se o velmi všestranný cvik, který je důležitý pro rozvoj celého našeho těla. Víš, ale proč vůbec shybovat? Výhod existuje hned několik a všechny ti mohou pomoci ke tvé vysněné postavě. V dnešním článku si povíme o tom, jaké jsou hlavní výhody shybování a proč i ty by si měl shybovat!

1. ZAPOJUJETE VÍCE SVALOVÝCH PARTIÍ NAJEDNOU
Shyb je všestranný cvik, což znamená, že zapojuje více kloubů a svalů najednou. To vám dovolí budovat svaly a sílu mnohem rychleji než když by jste procvičovali každou partii zvlášť. V různých variantách tohoto cviku navíc můžete zapojit i střed těla (jádro) a ušetřit tak čas místo dělání specifických cviků na posílení jádra.

2. BUDUJEŠ SÍLU
Jsou skvělé pro budování silných předloktí a sílu stisku. To vám umožní provádět více opakování a pomůže vám to předcházet zraněním a urychlí dobu hojení, když se zranění objeví.

3. BUDUJEŠ A ZESILUJEŠ HORNÍ ČÁST TĚLA
Není žádné jiné cvičení, které by zesílilo horní část těla více než právě přítahy. Přítahy jsou účinné hlavně pro budování zad a bicepsu. Zapojují dominantní zádové svaly včetně trapéz a mezilopatkových svalů.

4. MAJÍ MNOHO VARIANT
Existuje mnoho variant, která můžete cvičit pro svůj další postup. Nepotřebujete k tomu žádné další vybavení. Stačí jednoduše rozšířit nebo zúžit váš úchop na hrazdě.

5. NIČÍ TUK
Aby jste získali ze shybů nejvíc, snižte váš čas mezi jednotlivými sériemi a nebo si přidejte do vaší série další cvik, což urychlí úbytek tuku. Mohli bychom uvažovat nad tím, že shyby zvětšují spíše sílu, než že by pálili tuky. Je ale důležité zmínit, že svaly spotřebují na svůj chod velkou porci kalorií a to i když regenerují, výsledkem je tedy poté úbytek z tukové tkáně.

Chceš se individuálně podívat na tvůj způsob tréninku? Objednej si Tréninkový plán přímo na míru. Klikni ZDE pro více info.

Komentáře